شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:51
اوقات شرعیاوقات به افق : اصفهان

زندگی نامه پدرم

“علی اکبرتوکل” در مورخ 3فروردین 1323درخانواده مذهبی در روستای غفورآباد از توابع فرخی خوروبیابانک چشم به جهان گشود.

او فرزند ارشد حاج عبدالحسین توکل مي باشد که نسب آن پسر در پسر به حاج توکل می رسد. وي تا سن 7سالگی در همان روستا در کنار خانواده گذران عمر کردند، که به علت تخریب قنات و خشک شدن آب کشاورزی روستا ،کلیه اهالی به روستاهای همجوار نقل مکان نمودند در پي اين مهاجرت ها علي اكبر توكل نيز به همراه پدرش به روستای خرم دشت (نام قديم  آن گزو مي باشد.) نقل مکان كرد. روستاي خرم دشت توسط پدرش و تنی چند ازاهالی همان روستا كه در قدیم گبرنشین (زرتشتی) بودند احیا شد. وي تا مقطع سیکل در فرخی ونایین تحصیل نمود.

 در سن 14سالگی به معدن سرب نخلک جهت کار رهسپار می گردد و تا زمان سربازی در آنجا به كار مشغول مي شود.دوران  سربازی او در خرم آباد سپري مي شود و پس از اتمام اين دوره به محل کار سابقش باز مي گردد.

علي اكبر توكل در سال 1342 اولین کامیون را به نام اینترنشنال خریداری می نماید و در سال 1349 با دختر حاج حسینقلی افلاکی از “چاه ملک” به نام تهمینه ازدواج مي كند که حاصل ازدواج انها 6 فرزند می باشد.بعد از ازدواج جهت زندگی به “چوپانان” عزیمت و مدت 2سال در آنجا زندگی می کنند و سپس به روستای چاه ملک نقل مکان می کنند و سپس ازآنجابه مدت 4سال به مشهدمقدس نقل مکان می کنند.

با شروع انقلاب ،علي اكبر توكل كه یکی از انقلابیون بود به منطقه آمد و در ابتدا تا تثبیت انقلاب در منطقه در گروه انقلابیون بود و در کمیته انقلاب اسلامي مشغول فعاليت مي شود. بعد از آن به شغل مغازه داری در رسته لوازم خانگی و ابزارآلات گذران عمر نمود که کلیه اجناس دولتی و سهمیه ای را باحواله توزیع می کرد.

او در شهرستان، شرکت سهامی تشکیل دادند و با تنی چند از دوستان خود و کل شهرستان نائین در زمان جنگ، اجناس یارانه ای را  با حواله به صورت دولتي بين مردم توزيع مي نمود، که با اتمام جنگ و قبول قطعنامه ،مغازه و شرکت را جمع آوری نموده و تغییر شغل داد. بعد از آن وي جهت دامداری و کشاورزی به روستای خرم دشت نقل مکان نمود و تا پایان عمر يعني شام گاه 31/5/1391 كه دعوت حق را لبیک گفتند،در همان ديار ساكن بودند.