شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:30
اوقات شرعیاوقات به افق : اصفهان

فعالیت ها ودیدگاه ها پدر

دیدگاه ها

 ديدگاه پدر در مورد آيت ا.. هاشمي

علي اكبر توكل در رابطه با آخرين سخنراني آن حضرت در نماز جمعه گفت:

هاشمي شارژ موتور انقلاب است و تا زماني كه اين موتور شارژ داشته باشد كشورما با هيچ مشكلي روبرو نمي شود. ما به ايشان دلبسته ايم و ايمان داريم كه يك سياستمدار كشور را رصد مي كند.

مثالهايي كه ايشان به كار ميبرد

هرانكس كه در كيسه اش زر بود كلامش قبولاست اگر خر بود( از جدمان شيخ)

دستي كه نميشه شكست با يد بوسيد

زور خر نرياغي  را رام ميكند

فعاليت هاي علی اکبرتوکل:

او در طول حياتش به عنوان درختكار وكشاورز نمونه ي شهرستان واستان و همچنين در زمينه دامداري ، گاودار نمونه نيمه صنعتي انتخاب شد .وي يكي از بزرگترين ملاكان وكشاورزان منطقه بود كه در طول عمر حياتش مي گفت: ماامانتداريم و مورد امتحان كه در همين دنيا بايد امتحان پس بدهيم .

– پسته كاري

نامبرده با همت بلندش 10 هكتار زمين را زير كشت انواع درخت پسته برده و بالغ بر100000 درخت را بعد از 30 سال كشاورزي به ثمر رسانيده است كه ساليانه بالغ بر 20 تن ،در صورت مساعد بودن آب وهوايي، توليد نموده كه در دراز مدت رو به افزايش است.

– استخر 

ايشان جهت ساماندهي وجلوگيري از هدر رفتن آب مزرعه خرمدشت، استخري به مساحت 2000 متر با عمق دو متر از بزرگترين استخرهاي بتني را اجرا نموده است.

– گاوداري

وي گاوداري به مساحت 5000 متر در روستاي خرم دشت احداث نمود كه بعد از هدفمند نمودن يارانه ها ومشكلات،غير فعال شد و در حال حاضر به صورت بالقوه مي باشد.

احداث واحيائ مزرع

مزرعه  1000 ساله ابا و اجداديش كه به نام غفوراباد بود را با كمك پدرش وتني چند ازافراد بزرگي همچون مرحومين “اديب” و”حبيب يغمايي” و”مهدوي” احيا نمود.

 

امو عمومي

جلوگيري از  تضييع حقوق مردم در لوله كشي آب مزارع به شهر خور ، به جان گرفتن زندان در انقلاب ، عدم موافقت با بردن آب به شهر خور و مبارزه براي احقاق حق مردم روستا از جمله فعاليت هاي علي اكبر توكل بود.اينكه “فاميل توكل” در هر زمان كه احساس كنند حق مردم تضييع مي شود ،جان ومالش را در راه دفاع از حقوق مردم مي دهد،اگرچه  به ضرر منافعشان باشد،از افتخارات وي بود كه هميشه با فعاليت هاي خويش آن را ثابت نمود.

تلاش براي احداث و مستقيم كردن جاده خور به روستاهايش ،علي رغم تمام درگيري هايي كه وجود داشت، از جمله فعاليت هاي ديگر وي بود.اين جاده هم اكنون اسفالت است.

نقشه برداري وكلنگ زني جاده “چاه ملك” به روستاهاي جعفر آباد ،ابراهيم آباد كه ادامه اين تلاش  توسط پسرش حسين توكل ، از اهداف آتي مي باشد.

 

دیدگاه و اهداف بلند ایشان:
اتحاد فاميل توكل در منطقه  و رشد و باسوادي و ارتقا فرهنگي و اجتماعي آنان
ايشان اعتقاد داشت فاميل بايد به بلوغ فكري به صورت فراگير برسد و همچنان قداست خود را نزد مردم حفظ نمايند.
بر اين باور بود كه با همه مردمش برابراست و زودتر از هركسي به همه كس سلام مي كرد اگر چه جوابش را ندهند.
با هيچكس قهر نميگرد و حرفش را با صداقت مي زد.
صادق و مردم دار بود و در پي همين خلق و خوي نيك ،دوستان خوبي هم داشت.اصولا با همه كس دم خور مي شد. با سياست بود و از سياستش به نفع مردمش استفاده ميكرد. انقلابي به تمام معنا بود و از جمله افتخاراتش نماز گذاري قبل از انقلاب پشت سر مقام معظم رهبري بود. قبل از انقلاب، پاي منبر ايشان، انقلاب و فرامين ايشان را به منطقه به ارمغان آورد.ريا كار نبود و با افراد رياكار دمخور نمي شد. مي گفت شير بايد بود نه مانند شغال بغل كشي. پسر هميشه شكار خوب بزن، خودت بخور و بگذار ديگران از كنارت بهره مند شوند نه اينكه تو از بغل ديگران استفاده كني!