شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:57
اوقات شرعیاوقات به افق : اصفهان

هیئت قمربنی هاشم

هیئت قمربنی هاشم

هیئت قمربنی هاشم مستقر در حسينيه روستاي ابراهيم اباد

اينجانب در سالهاي متمادي به اين فكر بودم كه با توجه به افزايش و گستره جمعيتي فاميل و ريشه داشتن توكلي ها در هيئت ها و وابستگي به اهل بيت، هيئتي با نام هيئت حضرت قمر بني هاشم تاسيس نمايم تا هر ساله در روزهاي تاسوعا و عاشورا با حضور همه توكلي ها به عزاي حسيني نشسته و آن واقعه را زنده نگه داريم. لذا اين هيئت متشكل از افراد مخلص ووفادار به اهل بيت با داشتن نيروهايي از قبيل روحاني و مداح همه پتانسيل يك هيئت قوي را داراست بنابراين اميد است كل فاميل در جهت نيل به اين هدف كمك رسانيم. مقر آن، حسينيه روستاي ابراهيم آباد مي باشد و لذا خاطر نشان نمايم هيئت قمر بني هاشم همان هيئت روستاي ابراهيم اباد است. 

تعزيه در روستاي ابراهيم اباد

در اين روستا همه ساله در روز تاسوعا بعد از نهار ظهر تاسوعا در محل ميدان حسينيه با حضور پر رنگ توكلي ها تعزيه برگزار مي گردد و در دو سال گذشته توانستيم يك راس اسب جهت آن خريداري نماييم و اهدايي در مراسمات تعزيه از طرف برادران توكل صورت گرفته است. 

در خواست كمك وهمياري

اهالي روستاهاي ابراهيم آباد و خرمدشت اكثرا مهاجر هستند و در شهرهاي بزرگ و كوچك زندگي مي كنند ولي جهت مراسم ها و خاك سپاري رفتگانشان به اين روستا ها مراجعه مي نمايند لذا در مراسم هاي بزرگ بايد جايگاه در شان مردم باشد چرا كه مدتي است در دهه هاي ماه محرم در زمان پذيرايي و حضور هيئت هاي عزاداري با كمبود جايگاه روبرو شده است.به همين دليل مردم روستاها تصميم به اجراي فاز دوم حسيينه روستا گرفته اند.در اينجا بايد خاطر نشان كنم با توجه به اينكه هنوز حسينيه قديم و جديد فعلي داراي آشپزخانه اي مناسب نبوده و در مراسمات با مشكلات عديده اي از جمله كمبود جايگاه آشپزي و ظرفشور خانه روبرو بودند،. از كليه خيرين تقاضا منديم بدليل ضعيف بودن مردم از نظر مالي كمك هاي مالي خود را جهت ساختن فضا ي حسينيه وموارد فوق الذكر به حساب اختصاصي حسينيه با مديريت آقاي علي كوهي واقع در روستاي ابراهيم آباد واريز نمايند.

شماره تلفن اقاي كوهي 09132231047 مي باشد.

در ضمن شماره حساب هيئت حضرت قمر بني هاشم (ع) روستاي ابراهيم اباد در بانك ملي به شماره 0108990905007